Planlægningsfase

KVALITETS-SIKRING (ORANGE LYS)

At montere altaner på en eksisterende bygning kræver stor viden om både regler, konstruktion og materialer. Jeg har oplevet alle faldgruberne, og kan hjælpe dig til at undgå de uforudsete udgifter, der tit kan opstå, når man for eksempel ikke (i tide) opdager, at den bestående bygningskonstruktion skal forstærkes.
Jeg kender også altanfirmaerne og kan sikre, at du vælger de bedste entreprenører og samarbejdspartnere til netop dit eller jeres projekt.

KOORDINERING

Jeg sørger for at holde underentreprenørerne i ørerne, så de udfører det aftalte arbejde korrekt og til tiden. Under dette punkt ligger koordinering med forskellige leverandører, varsling, iværksætning.

OPFØLGNING

Jeg gennemgår de tilbud, som er indhentet, følger op og prøver ansvarligt (som jeres mand) at opnå besparelser, hvor det er muligt.

OPSYN MED LEVERANCER

Jeg fører løbende tilsyn med, at I ikke betaler for mere, end I får leveret.
Eksempelvis kan det være kompliceret (og kræve byggefaglig indsigt) at opdage, om en leverandør undervejs i forløbet har del-faktureret mere end aftalt, og hvis man ikke reagerer i tide, kan det være overordentligt svært at vinde en tvist om fakturaens størrelse.
Jeg holder også øje med om I får leveret alt det, I betaler for.

KVALITETSSIKRING

Kvalitetssikring af udbud- og projektmateriale.
For eksempel når der indhentes tilbud fra 2 altanfirmaer, så er det vigtigt at verificere at tilbudene er sammenlignelige og at de indeholder så få faldgruber og risici for merudgifter for jer, som overhovedet muligt.
Sagt på godt dansk, så har altanfirmaerne en interesse i at prisen bliver så lav som muligt, så de vinder opgaven, men samtidig at der er så mange steder som muligt, hvor aftalen er så »fleksibel«, at I efterfølgende vil komme til at betale ekstra.

KORRESPONDENCE​

Administrere korrespondance mellem de involverede parter.

BUDGETSTYRING

Granskning/godkendelse af
Ingen regninger betales, før de har været forbi mit kontor og min skarpe blyant.
Når alting på denne måde går forbi mig som byggesagkyndige og uvildige rådgiver, så sikrer I jer bedst muligt imod overfakturering, for tidlig fakturering og andre ubehagelige overraskelser.